silaturrahim kita

25 Januari 2011

Doa Yang Terpilih


"Tuhanku, di tengah2 gemerlapan langitMu, tenggelam semua mata makhluk yang tertidur, tetapi pintuMu terbuka luas untuk pemohon belas kasihMU. Aku datang mengadap untuk memohon keampunanMu, kasihanilah daku, wahai Tuhan

Ketika Aku melakukan maksiat, bukan kerana aku ragukanMu, bukan kerana mengabaikan seksaMu, bukan juga kerana menentang hukumMu. Tetapi aku lakukan kerana pengaruh hawa nafsuku..Oleh kerana itu Kau hulurkanlah tirai untuk melindungi segala aibku.

Maha Suci Allah, Engkau dilawan seakan-akan Engkau tiada. Engkau terlalu pemurah, seolah-olah aku tidak pernah melawanMu. Engkau mencurahkan segala kasihMu pada segala makhluk seakan2 Engkau memerlukan mereka. Padahal Wahai Tuhanku...Engkau tidak memerlukan semua itu..."

Petikan doa Ali bin Hussin cucu Ali bin Abi Tolib)
digelar sebagai AlSajjad


1 ulasan:

  1. Sungguh menusuk kalbu bingkisan doa ini....
    terima kasih atas perkongsian....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...